کشاورزی آپارتمانی؛ مقدمه بازگشت به روستا و راه اندازی مزرعه بزرگ مون در آینده

این فیلم رو برای دوستانت بفرست

1,329

تصاویر مراکز آموزشی مینی سالن

تصویر کلاس پرورس گوسفند چندقلوزا دی ماه 98
نشست مشاوره ای در آمفی تئاتر
Shadow
Slider
دوره پرورش گوسفند
دوره آموزشی گوسفند
Image

رضایت دانشجویان تیم مینی سالن

جمعیت روستایی ایران چیزی حدود 25% از کل جمعیت و جمعیت شهری هم چیزی حدود 75% جمعیت هست. در گذشته خیلی از افراد از روستاها به شهر اومدن چرا که زندگی در شهر براشون مزییت های رقابتی بیشتری داشت،خیلی هاشون هم رشد کردن، کسب و کارشون رشد کرد، دارای خونه و زندگی خوبی شدن. اما امروز داستان بشکل دیگه ای هست مجموعه اتفاقاتی که در کشور افتاده باعث شده که دیگه زندگی در کلان شهرها و شهرهای بزرگ توجیه نداشته باشه اما از طرفی وقتی میخوایم برگردیم به شهر و روستای خودمون و زندگی آرومتری رو برای خودمون داشته باشیم با چالش های که مواجه هستیم این هست که کسب و کار مابه ازایی نداریم که بخوایم کسب و کار فعلی و درآمد خودمون رو رها کنیم و به شهر خودمون برگردیم و در اونجا بخوایم کسب و کارمون رو راه اندازی کنیم.

در حالت عادی میشه گفت راه کگاری برای این موضوع وجود نداره ، اما در خوشه ها این امکان کاملا وجود داره که شما بخواین بستری رو فراهم کنین که بعد از طی یک مرحله و اطمینان از فرآیند یکی از حوزه های پرورش و مزرعه داری بخواین به شهر و روستای خودتون برگردین و بخواین مزرعه تون رو راه اندازی کنیین. بطور مثال یکی از برنامه هایی که در خوشه ها ممکن هست این هست که ما بخوایم مشاغل آپارتمانی رو داشته باشیم بشکل خوشه. یعنی ما یک مزرعه کوچک خانگی مثلا ماهی زینتی داشته باشیم،طی چند ماه بررسی کنیم ، رصد کنیم، محصولش هم که در همین چرخه شامل خرید تضمینی میشه و بعد از طی همه این مراحل و کسب اطلاعات لازم و کسب تجربه با خیال راحت حالا بخوایم مزرعه خودمون رو در شهر و روستای خودمون و در منطقه ای که مد نظرمون هست با خیال راحت راه اندازی کنیم در سایر حوزه ها هم با تشکیل مزارع مشترک با سرمایه گذاری های مشترک با ایجاد زیرساخت های مشترک میشه کاری کرد که با حفظ شغل فعلیمون و حفظ وضعیت کنونی ما تست کنیم کار مد نظرمون رو و نهایتا اون رو بخوایم در شهر و روستای خودمون راه اندازی کنیم. شما دوستان هم در مورد این موضوع نظرات خودتون رو بگین پیشنهاداتتون رو، راهکارهاتون رو در قسمت کامنت بگذارین تا راجع به این موضوع بیشتر گفتگو کنیم، اگه به جمع بندی خوبی رسیدیم اون رو بشکل ویدئویی در بیاریم و با سایر دوستان به اشتراک بگذاریم.

 

جهت بحث و گفتگو در مورد این ویدئو و رسیدن به جواب سوالاتون در این مورد،وارد لینک زیر در صفحه اینستاگرام ما بشین 

 

 


عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از
 شاخه های جدید و سودده کشاورزی و دامپروری و فرصت های جدید سرمایه گذاری مطلع شوید


تیم تحقیقاتی مینی سالن ، همراه قدم به قدم شما | از مشاوره اولیه جهت انتخاب بهترین زمینه فعالیت متناسب با شرایط شما ، تا خرید تضمینی محصولات تولیدی شما در کنار شماییم

تمامی حقوق برای وبسایت مینی سالن محفوظ میباشد | 1392 - 1400