سیاست های دولت در حوزه ی دام سبک با چه اولویت هایی است و تشنگی مراکز دولتی مرتبط جهت اصلاح دام بومی

این فیلم رو برای دوستانت بفرست

5,555

تصاویر مراکز آموزشی مینی سالن

تصویر کلاس پرورس گوسفند چندقلوزا دی ماه 98
نشست مشاوره ای در آمفی تئاتر
Shadow
Slider
دوره پرورش گوسفند
دوره آموزشی گوسفند
Image

رضایت دانشجویان تیم مینی سالن

تو بحث نژادها یه نکته ی جالبی که اتفاق افتاد  تو حوزه ی وام اشتغال روستایی که سال گذشته دولت مصوب کرد یکی از شرایطی که ، یعنی شرطی که تو حوزه ی دام به شما وام می‌دادند شرطش این بود که دام اصلاح نژاد شده پرورش بدید. سوال می پرسی خوب دام اصلاح نژاد شده بومی کو؟ شما معرفی کردید که من برم بگیرم؟
 
عملا تعریف این بود که ما دام اصلاح نژاد شده ی خارجی رو میاریم شمام اگر می‌خواهید تو حوزه ی دام کار کنی، فقط این سه چهارتایی که ما آوردیم.
عرض شود در 6، 7 جلسه ی  گذشته که با اصلاح نژاد داشتیم  کارشناسان این مجموعه و ریاست و معاونت این مجموعه، خیلی دوست داران اصلاح نژاد انجام بدن، خیلی هم هدف مقدس می‌ دونن با دام بومی هم اصلا مخالف نیستن ولی بودجه ندارن حتی دست دراز می کنن به طرف مراکز خصوصی.
به دانشگاه ها، دانشکده ی  کشاورزی این ماموریت رو بدن. نه شرکت های خصوصی. کارمند دولت نمی‌تونه گاوداری بکنه. این رو بدن به بخش خصوصی به دانشگاه‌ها ، به مراکز تحقیقاتی ماموریت بدن.
 
بوجه ی دولتی نیازه برای این کار. یعنی وقتی پروژه ای  ده سال طول می‌کشه، بودجه می تونه از طریق همین سیاست تولیدی هدایت به سمت تحقیقات بشه.
 
این بودجه تو سازمان تحقیقات کشاورزی داره تحلیل میره. یعنی صرف هزینه های اجرایی میشه. و هیچ سودی هم برای پژوهشگر نداره که بیاد یه چیز جدیدی رو کشف کنه، یک نمونه جدید، یه نسل جدیدی از یک نژادی رو معرفی بکنه.
 
یعنی دولت بیاد به جای بودجه ، تقاضا برای تحقیقات ایجاد بکنه،به جایی‌ اینکه که بودجه و پول بده به کسی، بیاد بگه اگر شما تحقیق کردی ،اصلاح‌ کردی من ازت تضمینی می‌خرم اونطرف به دامدار بگه اگر تسهیلات می‌خواهید برای ایجاد دامداری، باید از این مراکز تحقیقات تهیه کنی مولدت رو . یعنی این چرخه‌ها رو به نفع تولید به هم وصل بکنه .
حالا دامدارهای عزیز هم می تونن تو گوشه  و کنار کشور این نژادهای بومی که وجود دارن به ما پیامک بدن یا تصاویرش رو بفرستن ما اینها رو معرفی کنیم بالاخره شاید تو  گوشه  و کنار باشن.

 
منبع: برنامه ی ثریا
 
 
 


عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از
 شاخه های جدید و سودده کشاورزی و دامپروری و فرصت های جدید سرمایه گذاری مطلع شوید


تیم تحقیقاتی مینی سالن ، همراه قدم به قدم شما | از مشاوره اولیه جهت انتخاب بهترین زمینه فعالیت متناسب با شرایط شما ، تا خرید تضمینی محصولات تولیدی شما در کنار شماییم

تمامی حقوق برای وبسایت مینی سالن محفوظ میباشد | 1392 - 1400