تحلیل بازار قسمت اول | بررسی ثبات بازار و ماه های پرتقاضا برای محصولات و بهترین استان ها جهت فروش

156

 

در مبحث تحلیل و آنالیز بازار با دو وجه مواجهیم:

 

یک بحث تحلیل بازار در فضای واقعی و تحقیق میدانی در جامعه هست که در ویدئوی قبلی بهش پرداختیم.

 

یک بحث هم که بسیار مهمه ، بحث تحلیل و آنالیز بازار از طریق فضای مجازی هست. چرا که بخش اعظمی از فعالیت ها در فضای مجازی صورت میگیره. 

و ما باید رصد کنیم که مخاطبان ما که در فضای مجازی هستن عملکردشون به چه شکلی هست.

 

و میایم مثال هایی رو میزنیم:

 

اولین گامی که باید برداریم این هست که بررسی کنیم شاخه ای که بخوایم بهش ورود کنیم چقدر پایداره؟

چون در صورت پایداری میتونیم روش حساب باز کنیم.در غیر این صورت باید بیشتر بهش فکر کنیم.

 

مثلا افرادی که متقاضی پرورش مرغ و پرورش بوقلمون و پرورش عقرب بودن ، طی دوره 5 ساله، این سیر به چه شکلی بوده؟  وچقدر این تقاضا ثبات داشته؟

 

در حوزه مرغ ، طی دوره 5 ساله (همونطور که در نمودار میبینیم) با این که سیرش نوسان داشته ، اما همواره رو به افزایش بوده .

یعنی غیر از این که این حوزه از یک ثبات نسبی برخوردار بود ، طی زمان هم بر تقاضاش افزوده شد.

 

در حوزه بوقلمون ، طبق نمودار میبینیم که طی این مدت 5 ساله تقاضایی که برای بوقلمون وجود داشته به نسبت مرغ کمتر بود. اما باز این هم حوزه خوبی هست.

و در بلند مدت شاهد این هستیم که این سیر ، صعودی بوده.

 

 

در مورد عقرب داستان به گونه دیگری هست. 

طی 5 سال اخیر تقاضا تقریبا صفر بوده ، و از یک زمانی از سال 96 این تقاضا افزایش پیدا کرد. و دوباره شاهد این هستیم که در سال 97  این سیر ، نزولی بود.

 

در اینجا به دو نکته میرسیم:

یکی این که با حوزه ای نوظهور مواجه هستیم. که اگه بخوایم پرورش دهندگان عقرب رو تامین کنیم باید در این حوزه مطالعات بیشتری کنیم.

و این که ما شاهد سیر نزولی در مورد عقرب هستیم و باید این علت رو بررسی کنیم.

و نمودار به ما نشون میده که این حوزه خیلی قابل اعتماد نیست برای سرمایه گذاری.

 

یکی از نکات دیگه ای که ما باید بهش بپردازیم اینه که در این نمودارها یک زمانی نمودار به سمت پایین هست و در یک زمانی شاهد رشدش هستیم.

و اگه به این فرایند دقت کنیم می بینیم که در ماههای خاصی از سال ، تقاضا افزایش پیدا میکنه و در ماه های دیگه کاهش.

 

در اینجا که بحثمون جوجه بوقلمون هست. شاهد این هستیم که اونهایی که دنبال جوجه بوقلمون هستن و قصد دارن جوجه رو بخرن و پرورش بدن ، در ماه های خاصی از سال به طور مثال آبان ماه این تقاضا افزایش پیدا میکنه .

و این نکته به ما میگه که اگه ما بخوایم در بحث عرضه جوجه بوقلمون به بازار ورود کنیم ، طوری برنامه ریزی کنیم که به طور مثال در آبان ماه بخوایم عرضه جوجه بوقلمون رو داشته باشیم.

 

نکته بعدی در حوزه گردشگری هست.

فرض میکنیم متقاضیان ما در خارج از کشور بخوان به ایران سفر کنن.  ما میخوایم ببینیم به طور مثال بیشتر دوس دارن به اصفهان بیان یا شیراز و یا یزد؟

که طی دوره 5 ساله میبینیم که تقاضا برای شیراز بسیار بیشتر بوده.

و طبق نمودار میتونیم ببینیم که در چه ماه هایی تقاضا به حداکثرش رسید و چه زمانی به حداقل؟ که بیشتر روی اون ماه ها مانوور بدیم.

 

نکته ای که وجود داره اینه که ما اگه بخوایم در بحث گردشگری و برگزاری تور در سطح ملی فعالیت کنیم، طبق این روند ما میتونیم تشخیص بدیم که اگه ما روی شیراز بخوایم مانوور بدیم میتونه برامون خروجی بیشتری داشته باشه.

 

در این ویدئو ما به این موضوع پرداختیم که گرایش عمومی جامعه رو بررسی کنیم و متوجه این موضوع هم شدیم که در چه ماه هایی روی حوزه مورد نظرمون مانوور بدیم. 

 

 

سوالتو از این قسمت بپرس


GOTO_TOP

💡 درباره ما | تماس با ما               🌍  سامانه مشاغل و گردشگری

  کانالهای تلگرامی ما 

 

¤ تیم تحقیقاتی مینی سالن ، همراه قدم به قدم شما ¤

از مشاوره اولیه جهت انتخاب بهترین زمینه فعالیت متناسب با شرایط شما ، تا خرید تضمینی محصولات تولیدی شما


 📱 شماره های تماس جهت مشاوره ، خرید و ثبت نام دوره های آموزشی: ۰۹۱۱۸۹۲۸۹۲۱ ♡ ۰۹۱۱۸۹۲۸۹۲۰ ♡ ۰۹۱۱۴۸۶۱۶۲۳

⏰ ساعات مشاوره: همه روزه ۹ الی ۱۶ روزهای غیرتعطیل | پنجشنبه ها ۹ الی ۱۳