بهترین جوجه مرغ (گله F1 یا نسل اول)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 همانطور که در سلسله مراتب تکثیر مرغ داریم (نمودار سمت راست) مرغ اجداد از گله مرغ لاین بدست می آید و مرغ مادر از گله مرغ اجداد و مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار هم از گله مرغ مادر بدست می آید.

به جوجه های دست اولی که از هر کدام از سلسله مراتب فوق گرفته میشود نسل اول یا F1 نسل قبل میگویند.

 

 قبل از پرداختن به ادامه مبحث ، خوبه بدونید که پرورش موفق مرغ ، شامل دانستن و رعایت صدها نکته است و رعایت همه نکات در کنار هم موفقیت شما رو تضمین می کنه. در فیلم های آموزش آنلاین پرورش مرغ به همه این نکات پرداخته شده؛جهت تهیه و مشاهده این فیلم روی تصویر زیر کلیک کنید:

https://minisalon.ir/dooreh/doreh-amoozeshi.html
دوره آموزشی مرغ بومی

به جوجه هایی که از مرغ اجداد میگیریم مرغ مادر F1 گفته میشود و به نسل اول (F1) جوجه هایی که در واقع از مرغ مادر گرفته میشود مرغ گوشتی یا تخمگذار میگویند.

در خرید شما عزیزان که قصدتان پرورش گوشتی و یا تخمگذار است گله نسل اول از مزرعه مرغ مادر (F1) بهترین نتیجه را خواهد داشت.یعنی نسل اول گوشتی بیشترین وزنگیری و نسل اول تخمگذار بیشترین تخمگذاری را خواهد داشت و در تکثیرهای بعدی از جوجه های نسل 2 بدست آمده ، میزان وزنگیری و تخمگذاری میتواند به میزان معناداری کاهش یابد.

بهمین علت فکر تکثیر از یک گله F1 تخمگذار یا گوشتی را از ذهن بیرون کنید چون مشکلاتی مانند کاهش راندمان و همخونی انتظارتان را میکشد.

 

اگر از F1 بودن گله ای که میخرید اطمینان دارید ارزش پرداخت قیمت به مراتب بالاتر را دارد.

 

این مطلب رو برای دوستانت بفرست

تصاویر مراکز آموزشی و دوره های مینی سالن

تصویر کلاس پرورس گوسفند چندقلوزا دی ماه 98
نشست مشاوره ای در آمفی تئاتر
Shadow
Slider
خواندن 18676 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 14 خرداد 1400 14:43


عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از
 شاخه های جدید و سودده کشاورزی و دامپروری و فرصت های جدید سرمایه گذاری مطلع شوید


تیم تحقیقاتی مینی سالن ، همراه قدم به قدم شما | از مشاوره اولیه جهت انتخاب بهترین زمینه فعالیت متناسب با شرایط شما ، تا خرید تضمینی محصولات تولیدی شما در کنار شماییم

تمامی حقوق برای وبسایت مینی سالن محفوظ میباشد | 1392 - 1400