افزایش قیمت محصولات پرورشی

788

در جلسات قبلی راجع به راهکار های جلو افتادن از رقبا صحبت کردیم که اولین موضوعش کاهش هزینه ها و دومینش کاهش قیمت فروش بود. در مورد کاهش هزینه ها در دو جلسه قبل صحبت شد و امروز میخوایم درمورد راهکارهای افزایش فروش و قیمت فروش صحبت کنیم. البته افزایش قیمت فروشی که با حفظ مشتری هامون باشه. یعنی طوری قیمت رو افزایش ندیم که مشتری های خوبمون رو از دست بدیم. اما با چه راهکارهایی ما میتونیم با حفظ مشتری های خودمون و حفظ بازار فروش خودمون بازار فروش رو افزایش بدیم؟ از جمبه رهکارهای اصلی ای که میشه قیمت رو افزایش داد با حفظ مشتری رو امروز بهش میپردازیم. اولین موضوع اینه که محصول خودتون رو به هیچ وجه به شکل خام عرضه نکنید. فرض کنید شما تولید کننده تخم مرغ محلی هستید. به هیچ وجهی محصول خودتون رو به شکل فله عرضه نکنید. چرا که اگه شما همون محصولی رو که تولید کردید، واسش زحمت کشیدی،‌کمی وقت در روز واسش بذارید و اون رو بسته بندی کنید واسه عرضه، مثلا ۱۰۰۰ قطعه مرغ، شما در طول سال اختلاف سودی که براتون داره چیزی حدود ۱۰ ملیون تومانه. برای ۱۰۰۰ قطعه مرغ، اختلاف سود ۱۰ ملیون تومان بسیار معناداره. همینطور هم اگه شما پرورش دهنده بر فرض بلدرچین باشید و تخمش رو بسته بندی کنید باز به همین صورت براتون سود آوری بیشتر داره. پس اولا اینکه محصولتون رو به شکل خام عرضه نکنید و حتما بسته بندی کنید، که درمورد نحوه گرفتن مجوز های بسته بندی خیلی از دوستان سوال دارند. در خوشه ها که حتما با مجوز بسته بندی محصولات بسته بندی و عرضه میشه و افراد تحت بسته بندی حتما مجوز بسته بندی براشون گرفته میشه. موضوع دوم که باعث افزایش قیمت فروش میشه، پرورش مرتعیه. یعنی اگه شما در منطقه ای هستید که آلودگی وجود نداره و امکان پرورش در چمنزار و مرتع براتن وجود داره، حتما به پرورش در مرتع روی بیارید با حفظ استاندارد ها و اصول پرورش در مرتع که کاملا باید دانش کافی رو داشته باشید. چراکه محصولاتی که به شکل مرتعی هستند، طرفداران مخصوص خودشون رو دارند که حاظرن بهای بسیار بیشتری رو بابت اون محصول بپردازن،‌فقط چون محصول پاک تر و سالم تریه. و در آخر هم راهکار دیگه ای که میتونیم خدمتتون پیشنهاد بدیم برای اینکه حاشیه سودتون افزایش پیدا کنه، روی آوردن به پرورش ارگانیکه. متاسفانه یکی از مشکلاتی که در حوزه ارگانیک وجود داره اینه که تعریف درستی در اذهان عمومی در حوزه ارگانیک وجو نداره. یعنی خیلی از ماها فکر میکنیم محصولی که حلی باشه ارگانیکه. حتی بعضی ها پارو فراتر میذارن و روی بسته بندی های بدون مجوزشون مینویسن فوق ارگانیک. ارگانیک به محصولی میگن که طی مراحل تولید اون محصول از سموم شیمیایی، از کودها، از آنتی بیوتیک ها و ... استفاده نشده باشه. در حال حاضر طبق اعلام انجمن ارگانیک که تنها مرکز ساماندهی بحث ارگانیک در کشور هست، ما تخم مرغ و مرغ ارگانیک در کشور نداریم. یعنی هیچکدوم از تخم مرغ های بسته بندی شده ای که روشون نوشته ارگانیک، ارگانیک نیستند. و فقط فروشگاه های مجاز تحت نظارت انجمن ارگانیک ایران که فکر میکنم حدودا ۲۰ تا ۲۵ فروشگاه در کل کشور باشه هستند که محصولاتی که عرضه میکنند به عنوان محصول ارگانیکه. ارگانیک رو جدی بگیرید، حتی اگه تو حوزه هایی مثل مرغ گوشتی که بازار واقعا اشباعی داره. اگه شما روی بیارید و با همکاری کارشناسان انجمن ارگانیک مرغ و گوشت ارگانیک تولید کنید، مطمئن باشید که با قیمت بسیار بالاتری میتونید بفروشیدش، و در بازار اشباع مرغ گوشتی میتونید بازار مخصوص به خودتون رو داشته باشید. در ویدئوهای بعدی با ما همراه باشید.

GOTO_TOP

تماس با ما

راه های ارتباطی با ما:

شماره مشاوره :

09114861623 و ۰۹۱۱۸۹۲۸۹۲۰ و ۰۹۱۱۸۹۲۸۹۲۱

(پاسخگویی مشاوره فقط در ساعات 9 الی 15 هر روز (بجز ایام تعطیل))

شماره ثبت سفارش و ثبت نام در دوره آموزشی:

01152211494 و 09114861623 و ۰۹۱۱۸۹۲۸۹۲۱(پاسخگویی 9 الی 14)

ایمیل: info@minisalon.ir

تلگرام: 09114861623 و ۰۹۱۱۸۹۲۸۹۲۰ و ۰۹۱۱۸۹۲۸۹۲۱

آدرس های ما

آدرس:

آدرس دفتر مشاوره : مازندران - چالوس - بلوار امام رضا - جنب ترمینال شهسوار - ساختمان دریا (فقط با هماهنگی قبلی)

آدرس مزرعه تحویل جوجه و نیمچه مرغ: تهران (یکروزه) و همدان(یکروزه و نیمچه)

آدرس مزرعه گوسفند چندقلوزا و شیری: همدان ، مرکز تحقیقات سازمان جهاد

آدرس آزمایشگاه تولید جنین گوسفند چندقلوزا و شیری: همدان ، مرکز تحقیقات سازمان جهاد

آدرس مزرعه الاغ شیری: فارس ، خرامه

آدرس دفتر کارگاه تولید تجهیزات مرغداری: مازندران ، بابل، جاده قدیم آمل به بابل ، خشرودپی (فقط با هماهنگی قبلی)