بسته بندی تخم مرغ

بسته بندی تخم مرغ

 

بسته بندی تخم مرغ ، جهت بسته بندی تخم مرغ محلی و   (تخم مرغهای سفید) حداقل کاریه که یک پرورش دهنده  باید انجام بده چون که با هزاران زحمت و سختی این تخم مرغ رو تولید کرده و اگه بخواد تخم مرغ تولیدی رو بدون بسته بندی عرضه کنه به طور میانگین نیمی از سود خود رو از دست داده.

و اگه قرار باشه به عنوان یک پرورش دهنده تخم مرغ محلی تولید شده خودتون رو بدون بسته بندی وارد بازار کنید پیشنهاد ما اینه که این کار رو شروع نکنید.

 قبل از پرداختن به ادامه مبحث بسته بندی تخم مرغ ، خوبه بدونید که پرورش موفق مرغ ، شامل دانستن و رعایت صدها نکته است که بسته بندی تخم مرغ ، یکی از این صدها نکته هست و رعایت همه نکات در کنار هم موفقیت شما رو تضمین می کنه. در فیلم های آموزش آنلاین پرورش مرغ به همه این نکات پرداخته شده؛جهت تهیه و مشاهده این فیلم روی تصویر زیر کلیک کنید:

https://minisalon.ir/dooreh/doreh-amoozeshi.html
دوره آموزشی مرغ بومی
 

 منظور از بسته بندی تخم مرغ محلی چه نوع بسته بندی هایی هست؟

عرضه تخم مرغ به صورت فله ای و بسته بندی تخم مرغ صورت میگیره. در عرضه فله تخم مرغها رو داخل شانه ای قرار داده و شانه ها رو داخل کارتن قرار میدن. و ظرفیت هر کارتن 180 تخم مرغ هست ؛ اشتباه نکنید این نوع بسته بندی تخم مرغ که بصورت کارتنی عرضه میشه عرضه فله محسوب شده و بعنوان بسته بندی تخم مرغ محسوب نمیشه. 

اما در بسته بندی تخم مرغ میتونیم از وکیوم پلاستیکی ، بسته بندی مقوایی و بسته بندی های فانتزی استفاده کنیم که بطور پیش فرض از بسته بندی وکیوم پلاستیکی استفاده میشه .

اختلاف سود بین تخم مرغ محلی بسته بندی شده و فله چقدره؟

در بسته بندی بصورت وکیوم پلاستیکی حداقل 50 تومان به ازای هر تخم مرغ به سود خالص ما اضافه میشه یعنی اگه 1000 قطعه مرغ تخمگذار بومی داشته باشیم ، که در روز 700 تخم مرغ محلی تولید کنن روزانه 35 هزار تومان و ماهانه 1 میلیون و 50 هزار تومان به سود خالص ما اضافه میشه که رقم قابل توجهی هست. و جالب تر این که با بسته بندی های جذاب تر و عرضه در بازارهای هدف بهتر این اختلاف قیمت میتونه تا 300 تومان هم به ازای هر تخم مرغ افزایش پیدا کنه.

 

 

چکار کنیم که از طریق بسته بندی تخم مرغ به سود حداکثری برسیم؟

همانطور که در بالا به اون اشاره شد دو فاکتور در جهت رسیدن به حداکثر سود موثر هستن؛

نوع بسته بندی و محل عرضه تخم مرغ بسته بندی شده.

 بسته بندی تخم مرغ

تاثیر نوع بسته بندی تخم مرغ بر سود ما

بسته بندی وکیوم پلاستیکی به صورت پیش فرض مورد استفاده تولید کنندگان قرار میگیره اما طبق تجربه ما با بررسی ها و مطالعات کافی و با کمی سلیقه خرج دادن میتونیم به بسته بندی هایی جذاب و بازار پسند برسیم که از قضا قیمت تمام شده اونها هم اختلاف زیادی با بسته بندی های وکیوم نداره.

اما به علت جذابیت زیاد ، مشتری تمایل به خرید تخم مرغ در اون بسته بندی ها رو داره و حاضره  برای این تفاوت ظاهری بهای بیشتری بپردازه. و پیشنهاد ما اینه که جهت استفاده از این نوع بسته بندی از صنایع دستی منطقه خودتون کمک بگیرید و با هم فکری فعالان صنایع دستی منطقه تون به یک بسته بندی زیبا و اقتصادی برسید.

 تاثیر محل عرضه تخم مرغ بسته بندی شده بر سود ما 

وقتی در حال انتخاب بسته بندی جهت تخم مرغ تولیدی خودمون هستیم باید به این فکر کنیم که عرضه تخم مرغ در کدوم شهر و یا کدوم منطقه از یک شهر ، مشتریان بهتری داشته که حاضرن بهای بیشتری بپردازن ، تا بسته بندی خودمون رو متناسب با نیاز اونها طراحی ، تولید و عرضه کنیم.

به طور مثال در نمونه هایی یکی از افراد آموزش دیده در دوره های آموزشی تیم تحقیقاتی مینی سالن اقدام به بسته بندی تخم مرغ با رعایت اصول بالا و عرضه اون در شمال تهران کرد و با موفقیت خوبی هم روبرو شد و تخم مرغ تولیدی خودش رو با کسر هزینه های بسته بندی و حمل و نقل به طور میانگین 300 توان بالاتر از قیمت عرضه به صورت فله وارد بازار هدف کرد. که اختلاف بسیار چشمگیری هست.

یعنی در مثال بالا که مزرعه 1000 قطعه ای مرغ بومی تخمگذاره ، ماهانه 6 میلیون و 300 هزار تومان سود بیشتر به خاطر هوشمندی در بسته بندی و منطقه عرضه تخم مرغ به دست آورده شد.

 

 

 بسته بندی تخم مرغ

آیا باید تخم مرغ بسته بندی شده رو در شهر خود عرضه کنیم؟

تخم مرغ محلی برخلاف بسیاری از محصولات کشاورزی و دامپروری از تولید بسیار کمتری نسبت به تقاضا برخورداره و در خیلی از مناطق تخم مرغ محلی از سایر استانها و شهرستانها وارد اون منطقه میشه و طبق تجربه ما در زمان عرضه تخم مرغ در گذشته ، تقاضا به قدری هست که تخم مرغ محلی به صورت عمده از شمال کشور به جنوب کشور ارسال میشه و این یعنی با مطالعه و بررسی میدانی در شهرهای مختلف استان خودمون و مناطق مختلف از یک شهر ، بهترین بازارها و پیدا کرده و اقدام به عرضه تخم مرغ در اون مناطق کنیم. و هیچ الزامی جهت عرضه تخم مرغ بسته بندی شده در شهر خودمون نیست.

آیا صرف بسته بندی برای رسیدن به اهداف فروش کافیه؟

خیر. هرچند بسته بندی تخم مرغ در افزایش چشمگیر سود ما بسیار اثر گذاره ، ولی  آنچه باعث پایداری کسب و کار ما در زمینه بسته بندی و عرضه تخم مرغ محلی میشه ، کیفیت هست و باید با ایجاد تمایز در محصول خودمون مثل تمایز در رنگ زرده و طعم تخم مرغ بازار خودمون رو حفظ کرده تا نام تجاری ما تبدیل به برند بشه که در دوره های آموزشی پرورش مرغ بومی ، در مبحث بازاریابی به طور مفصل به این موضوع پرداخته میشه.

 

 

این مطلب رو برای دوستانت بفرست

تصاویر مراکز آموزشی و دوره های مینی سالن

تصویر کلاس پرورس گوسفند چندقلوزا دی ماه 98
نشست مشاوره ای در آمفی تئاتر
Shadow
Slider
خواندن 36947 دفعه آخرین ویرایش در دوشنبه, 18 مرداد 1400 15:16


عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از
 شاخه های جدید و سودده کشاورزی و دامپروری و فرصت های جدید سرمایه گذاری مطلع شوید


تیم تحقیقاتی مینی سالن ، همراه قدم به قدم شما | از مشاوره اولیه جهت انتخاب بهترین زمینه فعالیت متناسب با شرایط شما ، تا خرید تضمینی محصولات تولیدی شما در کنار شماییم

تمامی حقوق برای وبسایت مینی سالن محفوظ میباشد | 1392 - 1400