چاپ کردن این صفحه

مرغ بخریم بهتره یا جوجه؟

مرغ بخریم بهتره یا جوجه؟مرغ بخریم بهتره یا جوجه؟

 

یکی از اشتباهات رایج علاقمندان به پرورش مرغ بومی در ابتدای کار (که قصد تست کردن کار پرورش مرغ بومی را دارند) خریدن مرغ تخمگذار بالغ میباشد . (یعنی به اصطلاح مرغ پا به تخم)

چون فکر میکنند زمان کمتری صرف پرورش کرده و زودتر به نتیجه میرسند و میتوانند در مورد کار پرورش مرغ تخمگذار بومی تصمیم گیری کنند و یا زودتر به سود برسند. اما آیا کار درستی میکنن و اصلا این تفکر صحیح است؟ جوابمان خیر است.

 

 قبل از پرداختن به ادامه مبحث ، خوبه بدونید که پرورش موفق مرغ ، شامل دانستن و رعایت صدها نکته است که پرداختن به این موضوع که مرغ بخریم بهتره یا جوجه؟، یکی از این صدها نکته هست و رعایت همه نکات در کنار هم موفقیت شما رو تضمین می کنه. در فیلم های آموزش آنلاین پرورش مرغ به همه این نکات پرداخته شده؛جهت تهیه و مشاهده این فیلم روی تصویر زیر کلیک کنید:

https://minisalon.ir/dooreh/doreh-amoozeshi.html
دوره آموزشی مرغ بومی
 

 زیرا با نگاهی به مرغداریهای بزرگ صنعتی میبینیم که هنگام خرید مرغ ، مرغ بالغ نمیخرن ، بلکه پولت (نیمچه 3 ماهه) میخرن. اما چرا؟یعنی به فکر اونها نمیرسه که زمان کمتری صرف پرورش کنن و زودتر به نتیجه برسن؟

اما علت این کار مجموعه کارهایی است که برای تحریک مرغ جهت رسیدن به بلوغ و شروع تخمگذاری انجام میدن.از جمله تغییر جیره و تحریک نوری و .... که همگی آنها منجر به بلوغ مرغ بصورت استاندارد شده و در تخمگذاری مرغ در سنینی بالاتر تاثیر بسزایی داره.

حتی افرادی که امکانات بیشتری دارن جوجه ها رو از یک روزگی نگهداری میکنن تا جیره و واکسیناسیون متناسب با سن مرغ رو اعمال کنن.(افراد تازه کار یک جیره را در کل سنین در اختیار جوجه قرار میدن و دان آماده رو از بیرون تهیه میکنن)

پس عجله در خرید مرغ بالغ نه تنها شما را به نتیجه درستی نمیرسونه ، بلکه میتونه باعث زیان شما در خرید مرغ بد بشه.

 

این مطلب رو برای دوستانت بفرست

تصاویر مراکز آموزشی و دوره های مینی سالن

تصویر کلاس پرورس گوسفند چندقلوزا دی ماه 98
نشست مشاوره ای در آمفی تئاتر
Shadow
Slider
خواندن 91594 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 11 خرداد 1400 09:18